Sunday, April 12, 2009

HOME SWEET HOME

'JANGAN MENYERANG TENTERA YANG SEDANG RINDU UNTUK PULANG KE RUMAH'-TSU TZU

He was right.
The Bel 313 had come in wrong time.
When the time of homesick it invaded me.
Eventhough im not similar with the issue-nuclear and global warming
But Tsu Tzu was right once again-I'm homesick and the 313 invaded me so I just counterback as much as i can.
A for this subject?I don't know.Leave it to God.
At last,home sweet home hehe.Seronok giler dapat balik ke rumah;x dapat nak digambarkan.Bilik masih kekal seperti biasa dan semakin kemas hasil dekorasi my mama.Tanpa berlengah aku terus mencari PSP dan melepaskan rindu yang terpendam untuk bermain game ngehehe.Itu satu.Yang kedua I feel soooo damn good dapat rasa teh tarik yang mak bancuh;the one that I really missed when im at uitm. Bila dah balek umah jugak dapatlah aku meneruskan misi harian aku yakni menggeladah dapur2 dan peti ais yang ada.Macam2 tau je aku nak balik;aiskrim,anggur,gula2,jeli suma sudah ada tinggal nak melahap jek.Then aku check berat badan; turun 0.3 kg.Err ternyata penurunan yang kecil itu membuatkan aku nampak kurus. Di rumah jugak aku dapat membuat semula rutin harian aku;membaca suratkhabar.Kalau kat kampus tu agak jarang aku membeli suratkhabar sebab aku lebih berminat untuk baca on9 jek.
Malam,bowling. Ye aku memang suka berboling di samping menonton wayang tapi kalau aku buat aktiviti2 ni bukan dengan orang lain tapi ngan family aku gak.Tak pernah lagi aku keluar outing ngan membe2 or aweks2(ade ke?) untuk berboling ataupun bershopping jauh lagi untuk menonton wayang.So first match kompom2 la aku menang and second game aku kasi chan kat big boss untuk menang. Ibu macam biasa;ambik gambar ngan simpan barang.Then g makan sama2; the routine of our family during weekend. Dan aku memang suka makan ramai2 dari sorang2 sebab bila ramai2 tuh rasa cam berbagi nikmat and kat situlah tempat untuk berbincang dan bersembang pelbagai isu. So memang tradisi keluarga ni(makan malam bersama2) akan aku teruskan bila dah berkeluarga nanti insyallah(apahal z pikir jauh sangat nih haish).
Ok so malam ni aku hanya merehatkan diri.Esok akan bermula D-Day. Dengan bermula studi week ini jugak membuatkan aku sangat tenang dari hiruk-pikuk bunyi call dan sms kedua2 hp aku.I just feel good and will implement my plan as smooth as it can be. This study week aku jugak akan cuba mengepos blog2 yang dah lama aku nak tulis tapi belum berkesempatan lagi seperti isu hudud,ketuanan Melayu,sekolah kebangsaan dll.Insyallah ada masa nanti aku akan pos k.Believe in my word.
Mata semakin berat mengajak aku berehat dahulu...

No comments:

Post a Comment

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)