Friday, October 30, 2009

GAMBAR BOLEH BERCAKAP

1. Tak banyak gambar yang diambil sebab aku pun sentiasa ready on-call untuk menyempurnakan conference tersebut. Sibuk?Tak sesibuk sebelum conference kerana di sini masih sempat untuk post blog dan makan tengahari.Kalau agak2 macam malas nak masuk ke dalam merdeka hall tu aku lepak kat sekretariat room dan tengok live melalui tv.

2.Tapi untuk tidak menghampakan pembaca-pembaca blog ini ada disisipkan beberapa gambar untuk tatapan dan mungkin akan dipos lagi dalam posting kedua(posting kedua mungkin lebih 'friendly' sedikit.

3.So rasailah sedikit kerugian kerana tak menghadiri conference ini.Jangan risau tahun depan ada lagi.

4.Malas nak cerita panjang2..mungkin dalam posting kedua nanti aku nak cerita sedikit pasal conference ni dan planning selepas conference nih.

A) Muhammad Umar..speaker terbaik dan sangat menginspirasikan semua orang yang ada dalam dewan.


B) Keynote speech oleh Tun Mahathir Mohammad. Still wonder how he can talk almost 45 minutes without no text with him and consistent eye-contact with audience.


C) the great leader and the great to be leader

5.Being one of the mahathirism is not so bad. Agree?Up to you to decide it but at least he has do something for peace and justice to the Muslim countries especially for Palestine,Iraq and Afghanistan beside blatantly critics the America double-standard.
6. Ada rakyat Malaysia yang berbangga dengan pemimpin parti mereka yang kononnya memperjuangkan agama dan mempunyai kenalan ramai di luar negara. Kenapa tak gunakan ideologi dan pengaruh tersebut supaya kerajaan luar negara tu akan mengubah dasar ke atas negara-negara Islam?
7.Atau dia sendiri sebenarnya mempergunakan imej Islamiknya untuk kepentingan sendiri?

8 comments:

  1. heheheh jeles siot!!! gambar ngan Dr.M!! hehe apakan daya final exam!! hehehhehe xpe2 insyaallah next year boleh pergi kot kalau x busy xD!!!

    ReplyDelete
  2. i like the 3rd photo. and the caption as well =)

    ReplyDelete
  3. gamba last tu sgt xaci wohh
    huhu..T.T

    ReplyDelete
  4. being a mahathirism is not a waste.. kita menyambung perjuangan Tun..

    p/s: saya dah bertentang mata dengan Tun, ambil signature Tun dlm Dilema Melayu, ada potret Tun, bersalaman dgn Tun...F SAYANG Tun!

    ReplyDelete
  5. shit. kau bodek mahathir tak aci tak aci. aku dpt bodek sir mahadzir je =P

    ReplyDelete
  6. Bersyukur dengan kurniaan Allah kepada rakyat Malaysia kerana pemimpin terhebat di abad ini dilahirkan di Malaysia.

    ReplyDelete

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)