Tuesday, June 2, 2009

GEGARAN DARI DALAM

1. Belum sempat isu PPP habis dengan masalah dua presidennya kini vice-president Gerakan pula menimbulkan isu baru dalam komponen BN.

2. Huan Cheng Guan akan diberikan surat tunjuk sebab atas kritikan yang beliau buat di samping teka-teki yang beliau buat yakni untuk berhenti dan masuk ke part pembangkang jika tiada pembaharuan.

3. Apa sebenarnya yang terjadi?Satu demi satu parti komponen BN mula memperlihatkan krisis dalaman masing-masing sedangkan parti ini perlu bekerja keras untuk mendapatkan semula sokongan pengundi untuk PRU yang akan datang.

4.Adakah ini satu tanda protes?Atau tanda-tanda sudah hilang kepercayaan kepada pucuk pimpinan parti masing-masing? Atau mula merasakan bahawa 'angin' rakyat sudah tidak berpihak kepada BN lagi?

5.Kenapa isu ini harus digembar-gemburkan oleh media?Bukankah ia boleh diselesaikan dalam parti tidak perlu heboh sana-sini.

6.Kalau nak kritik,kritiklah. Itu hak kebebasan seseorang tetapi cara untuk handle kritikan itu harus tepat dan betul. Tak perlu nak heboh2 juga kat dalam media massa.

7.Huan dengan sinis memberitahu jika parti tidak membuat salah maka kenapa perlu takut kepada kritikan?

8.Bila difikirkan ada betulnya juga. Kritikan itu penting kalau tak kita tak tahu jalan yang kita lalui tu lurus ke bengkok. Kena ada check and balance meskipun kritikan itu kadang-kala menyakitkan. Tetapi itulah hakikatnya; manusia belajar banyak dari kesilapan dan bila dah tahu kesilapan2 maka sudah tentu mereka tidak akan buat kesilapan yang sama.

9. Tapi isu pokoknya yang saya ingin tekankan adalah ini masa untuk bekerja dan memperbaiki diri masing-masing, bukan untuk bertelagah itu betul ini salah. Semua perlu kembali fokus untuk kepentingan rakyat dan mula membentuk semula keyakinan rakyat terutama masyarakat Pulau Pinang supaya negeri ini dapat dikuasai semula oleh BN.

10.Jika tidak, misi memenangi hati dan fikiran rakyat menjelang PRU akan datang hanya tinggal misi tanpa pelaksanaan!

*Lepas ni parti mana pulak nak mencapub(cari publisiti)...

No comments:

Post a Comment

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)