Wednesday, June 17, 2009

CALON PENGGANTI

1. Petang tadi meeting seperti biasa.Kali pertama aku ingin merasa duduk semula dalam keramaian pre-lawrians yang lain setelah dekat satu sem asyik duduk depan. So memang rasa lain but seriously I enjoy that.

2.Tapi moment tu tak lama sebab aku kena pergi jugak ke depan untuk memberi taklimat tentang global peace department.Selepas taklimat itu jugak aku memberi teguran terhadap segelintir pelajar-pelajar pre-law.

3.Bukan maksud untuk mengutuk sesiapa tetapi pada saya itu satu tanggungjawab yang harus dilakukan dan perlu dilakukan.Jika tidak ia akan membawa kepada satu perkara yang lebih memalukan kepada kelab.

4.Mungkin itu juga kali pertama saya bercakap soal agama kerana saya sendiri tidak menganggap bahawa saya layak untuk berbicara mengenai agama.Selesai sahaja memberi taklimat bermula sesi penamaan calon.

5.Awalnya trend penamaan seperti mahu mengenakan member2 sendiri tetapi di akhirnya saya difahamkan cuma ada dua calon sahaja(Min dan Diana) yang bakal menggantikan tempat saya sebagai setiausaha agong Pre-law club.

6.Saya ingin mengucapkan jutaan tahniah kepada mereka berdua kerana akan bertanding untuk jawatan yang pada hemat saya sangat penting. Hakikatnya saya sendiri mahu jawatan itu diisi oleh kaum hawa kerana mereka lebih rajin dalam kerja2 menulis dan menaip.

7.Saya tidak mahu kelihatan bias dalam memilih siapa yang layak tetapi jika dilihat dari segi pengalaman saya pernah bekerja secara tidak langsung bersama Min. Min aktif dalam menjayakan program charity ketika law fiesta lepas dan dilihat sangat aktif dalam bekerja. Sementara Diana pula secara jujurnya beliau masih belum diberi peluang untuk mengetengahkan bakat kepimpinannya dan pada saya keputusan sem2 beliau dianggap satu 'advantage' kepada diri beliau dan juga pre-law club keseluruhannya.

8. Pastinya saya mahu melihat orang yang berpengalaman mengendalikan kerja untuk melaksanakan tugas sebagai setiausaha kerana dia akan dibebani dengan banyak kerja2 dan surat-menyurat. Jadi pilihan utama saya adalah Min sementara Diana pula saya fikir boleh dimasukkan ke dalam biro setiausaha yang akan membantu Min serta naib setiausaha kelak.

9.Min memerlukan bantuan naib setiausahanya dan juga bironya sendiri untuk menguruskan hal ehwal setiausaha. Mungkin semester ini setiausaha dan bironya boleh membuat laporan mingguan mesyuarat dan juga buletin berkenaan Pre-law club di memo board atau di blog rasmi kelab yang boleh menjadi bahan bacaan dan informasi pre-lawrians yang lain.

10. Berkenaan soal lawatan saya tidak memaksa atau mewajibkan pengganti saya ini untuk meneruskan program ini.Kalau dia nak buat buatla saya tak marah pun kalau xnak buat tapi cuma satu yang ingin saya pesan: Anda tidak akan mampu memuaskan hati semua pihak. Jadi buatlah keputusan dan tindakan yang betul dan yakinlah anda telah melakukan yang terbaik untuk kelab.

11. Bukanlah soal jawatan itu yang penting tetapi samada kerja itu jadi atau tidak yang menjadi persoalan.Saya mengharapkan semoga setiausaha baru ini akan lebih baik dari yang dulu dan mampu mengaktifkan lagi kelab asasi undang-undang ini.

12.Saya mendoakan yang terbaik untuk pre-lawrians semua dan selamat mengundi!

*Tak sabar nak kasi fail2 setiausaha kat su baru

4 comments:

  1. tema "mari bekerja bersama saya ke?" hahha
    btw aku lihat kau ada standard seorang professional.. tahniah la ya

    ReplyDelete
  2. nice comment z...
    but i think i sense biasness in every single point of it...
    yes i really respect ur view...
    but who knows...
    maybe silence is golden...
    experience is not through only uni life...
    but throughout lifetime...
    u really not knowing every details of her background...
    so how could u said dat...
    i really believe dat we dont have to show our best quality but for others to sense it...
    'silence is golden'!!!!
    thanx2!!

    ReplyDelete
  3. salam.....
    nice opinion z...
    tp x semua org diberi kesempatan tok ketengah kan bakat diri mereka...
    x bermake silence is empty...
    so z fikir2 kan lah kate2 anda....
    n diana said thanx 4 the nice comnt 4 her =)...
    salam perpaduan...

    ReplyDelete

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)