Friday, February 13, 2009

THANKS TO ILY...

Ye terima kasih kepada ily a.k.a batista kerana telah men'tag' aku tentang 16 habits,interest atau citer pendeknya ringkasan tentang diri sendiri. jadi untuk tidak menghampakan permintaan ily maka ditunaikanlah permintaan dia. Mungkin ini juga satu sesi pengenalan untuk mengenal sisi hidup aku yang korang tak pernah tahu dan juga diri aku dari sisi gelap(erk?)
1.Nama penuh aku mohammad zharif shafiq bin badrul hisam. Tapi dalam ic hanya mohd zharif shafiq bin badrul hisam.
2.Secara jujurnya aku x makan sayur(kecuali bayam dan carot)
3.Makanan feveret aku nasi bersama lauk sardin(sebab spesies ikan ini dan bawal sahaja yang aku makan)
4. Mempunyai fobia untuk menegur orang di public sebab dah pernah kantoi tersalah tegur.So kalau jumpa aku kat luar aku xtegur tu mintak maaflah ek.
5.Fear factor aku adalah GAYAT. Tapi men roler coaster adalah benda yang paling aku suka dalam hidup nie
6.Tidak reti bermain alat muzik kecuali vokal(yang ni termasuk alat gak kew?)
7.secara jujurnya, tak suka pompuan yang agak 'kerek' dan menuduh aku penipu(walaupun kadang-kadang terpaksa menipu untuk mengelakkan pertumpahan air mata dan darah)
8. Benci kepada ketidakadilan dan penindasan tanpa hak(tetiba nada serius)
9. On time. Tak suka last-minute kerja ataupun lambat dari masa yang dijanjikan.
10.Kemahiran sukan yang ada: swimming,marathon,memanah,futsal.
11.Xda seni mempertahankan diri kecuali wrestling
12. Cenderung kepada hal-hal kebajikan dan kemasyarakatan
13.Dua gigi depan aku adalah bahan eksperimen aku waktu darjah 1.Masa tu first time nurse baru datang sekolah maka untuk menunjukkan bahawa 'akulah hero' maka dibuat alasan untuk mencabut gigi. Ingat cabut satu je pastu sekali dua dicabutnya.Depan lak tuh.*haish*
14.Sangat taksub kepada lolipop,gula-gula,coklat dan segala jenis benda yang bergula. Sebab tu aku suka duduk kampus sebab mak aku xtau aku makan gula melebihi dos.
15.bercita-cita untuk menjadi perdana menteri sejak berusia 12 tahun. Parti apa jangan tanya aku sebab sekarang aku masih neutral.
16. Dan yang ini pengakhirannya...untuk pengetahuan semua, course pre-law ini merupakan course pilihan terakhir aku. Cerita panjangnya camni
Masa tu aku dah isi semua:pilihan pertama,kedua,ketiga,keempat,ketujuh sampai kesepuluh semuanya berkaitan dengan perubatan. Pastu untuk lima dan enam aku masukkan undang-undang. Tup2 tahu dapat pilihan keenam iaitu asasi undang2 UiTM. So masa masuk dalam course ni secara sincere aku xda pengetahuan langsung tentang undang-undang dan xberminat untuk amek undang-undang. Tapi korang mesti xpercaya kan sebab result sem1 aku agak bercanggah dengan apa yang aku cakap sebentar tadi. Selepas sebulan aku masuk course ni barulah aku mendapat 'sentuhan emas' dan aku nekad untuk teruskan perjalanan hidup aku dalam bidang undang-undang walaupun saat itu aku mendapat tawaran melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di universiti swasta. Tapi aku dah nekad punya pasal terus je aku layan bidang undang-undang ni dan tujuan aku adalah satu:TO PREVAIL THE JUSTICE. Dan inilah yang dinamakan turning point dalam hidup dan aku xpernah menyesal untuk teruskan hidup dalam dunia ni =)

so itu jela yang aku boleh kasitau.Nak tag sapa?Sapa2 yang terasa nak buat,buat je xsalah pun..

1 comment:

  1. eh teruja nyea ade blog post gune name aku.ahahahahha. ;D baru harini aku sedar.

    ReplyDelete

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)