Thursday, February 19, 2009

APOLOGISE

Meskipun tarikh tutup penyertaan lawatan adalah pada 25 februari tetapi pada 19 februari sudah penuh dan tiada lagi yang berbaki.Aku agak terkesima saat menerima maklumat daripada Master apabila nama budak perempuan dan lelaki sem 2 sudah FULL sementara part 3 yang diamanahkan oleh Kak Nad untuk mengambil nama memberitahu tinggal kira-kira 5 seat yang kosong. Maka timbullah perasaan kurang enak dan tidak berpuashati antara kalian yang telah memberi nama kepada aku sebelum pengumuman lawatan tersebut dibuat pada hari semalam.
Di sini saya ingin membuat sedikit penjelasan.
Perancangan awal lawatan ini adalah untuk membawa 4BAS.Tetapi bak kata seorang senior 'it is ambitious to bring that', maka dikurangkan menjadi 2 Bas sahaja. Kemudian berlangsung mesyuarat Hi Com pada awal Februari membincangkan hal lawatan. Aku mengakui bahawa ada beberapa orang telah memberi nama untuk direservedkan. Kemudian setelah berbincang maka diputuskan bahawa nama-nama tersebut terpaksa 'dipotong' atas dua faktor:
  • Lawatan ini tidak diketahui oleh semua pre-lawrians. Ini kerana lawatan ini adalah untuk semua pre-lawrians dan tidak boleh ada sebarang reserved;kalau begitu maka no point untuk beritahu during agm kerana nama2 yang reserved tu sudah pun mencukupi 20 orang.
  • Mekanisme pemilihan tidak ada.

Maka ditimbulkan beberapa cadangan untuk mekanisme pilihan pre lawrians yang akan pergi ke lawatan. Setelah disepakati maka kami bersetuju untuk membuat cara 'first come first serve with money'. Memang ada alternatif lain iaitu: Undi tuah atau hanya untuk pelajar 3.00 ke atas sahaja. Tetapi alternatif ini kurang sesuai untuk diaplikasikan dalam club pre-law.
Dan sekarang apabila seat telah penuh, maka timbul lagi beberapa cadangan iaitu supaya bas ditambah.Boleh tambah tapi akan timbul masalah dari segi tempat penginapan kerana Delta Inn dah comfirm hanya 86 orang sahaja yang akan datang dan mungkin minggu depan aku akan turun ke KL untuk meninjau keadaan delta Inn dan berunding lagi sekiranya terdapat perubahan dari segi bilangan lelaki dan perempuan kerana terdapat berita bahawa kekosongan masih ada di kuota lelaki Part 3 kerana rata2 mereka berasal dari KL so lawatan ni ibarat macam balik ke 'tanah air' sendiri.Cadangan seterusnya supaya part1 tidak perlu ikut serta;tujuan aku mengambil 4 orang wakil part1 supaya mereka dapat menimba pengalaman dan mereka ini berkemungkinan besar akan menjadi ajk2 lawatan pada semester hadapan.
Begitulah ceritanya.
Saya ingin memohon maaf kepada mereka2 yang telah memberi nama kepada saya di awal rancangan dan tidak dapat mengikuti lawatan ini. I admit this is my fault for giving the information earlier before the AGM. I think it will not get a good respond but today it proves me wrong.Even ada jugak seolah-olah terkejut dan bertanya soalan yang agak touching seolah-olah tak percaya tempat dah penuh sekali dengan duit yang dibayar.Tetapi itulah realitinya apabila aku yang baru sahaja hendak meraikan kemerdekaan dari lecture library dan kemudian belum sempat aku nak bergerak jauh, aku telah 'digam' dengan senarai nama beserta duit. Maka master pun tidak ada pilihan lain kerana ia berdasarkan 'first come first serve with money' bukan 'first reserved first come'.
Jadi diharap blog ini menjadi satu penjelasan untuk kalian semua dan ini sebagai satu bukti bahawa hi-com prelaw club telus dan tidak menyembunyikan sebarang perkara. Yang tinggal sekarang kekosongan untuk part3 dan juga mereka2 yang telah bayar then tak pergi atas sebab2 tertentu.
Once again i apologise and hope u all can understand my situation.If u are in my situation then it will be the same too.Im the only one who decide and work for this trip...

4 comments:

  1. ksian u! xpe.. be strong kay!! u can do dis Zharif!! :D

    ReplyDelete
  2. thanx fyza =)
    anyway i had discussed with them and yeah i really honored wif their understanding..and so the matter had been settle nicely..

    ReplyDelete
  3. cool!!! Good for u Z! see.. :D its all the matter of comprimise! :D tp, i nak marah nihh.. WHY XNK DTG UITM SHAh ALAM!!!!! AND JUMPE PRE-LAW SHAH ALAM? arghhh! :p hehehe..

    ReplyDelete
  4. supposedly nak pergi becoz nak wat diskusi dengan tun mahathir kat uitm shah alam but then xjadi koz tun kat overseas sekarang.I do recommend to go to uitm shah alam but my coordinator suggest to go another university.Lagipun nanti kitaorang jumpa gak nanti prelaw shah alam hehe

    ReplyDelete

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)