Wednesday, December 16, 2009

ON HIS TUN SERVICE episode II PART 1


1. Satu malam tak boleh tidur gara-gara tertidur melebihi waktu yang ditetapkan. Tak pasal-pasal aku dah boleh apply masuk citer 24 sebab mampu berjaga kira-kira 26 jam ( pastu balik rumah terus pengsan sampai xmakan malam).


2. Sebenarnya aku dapat offer untuk join Muslim Unity Convention yang dianjurkan oleh Ramadhan Foundation bertempat di PWTC. Mula2 tu aku dah cuak jugak sebab aku join pun atas nama organiser (Myevents) tapi pakaian mintak pakai baju formal. So bila event start aku ditugaskan untuk join security department. Hah asal?terkejut orang kurus macam aku boleh jadi security? haha yang penting boss kasi 5 bintang dan offer untuk join lagi for the future event
3. Di kala kebanyakan orang dah balik aku dan beberapa tetamu yang lain masih di PWTC untuk dengar colloqium yang dianjurkan oleh Beit Atfal pulak. Sebenarnya ada story ketika event ni berlangsung tapi tu nanti aku cerita dalam post akan datang sebab hari ini konvensyen tu masih berlangsung so better aku summarise semua benda nanti.
4. Time keluar dari PWCT dummm! hujan di waktu senja mengambil tempat di Kuala Lumpur. Kalau nak tunggu berhenti memang sampai malam la aku tercegat dengan baju kot tu. At last aku pun redah jela untuk sampai ke stesen LRT. Basah kuyup; orang sekeliling pandang semacam je. Seorang budak berpakaian lengkap kot warna hijau berlari macam kena kejar dengan orang lain dalam hujan lebat.
5.Dah habis satu cerita. Pergi naik LRT pakai kad touch n Go. Time kat stesen PWTC memang ok tapi bila nak keluar kat stesen Masjid Jamek ntah ape tiba-tiba kad aku tu tidak disahkan. Dunia aku jadi gelap-gelita dan terpaksalah aku back off memandangkan orang semakin ramai. Aku punya cara ialah nak pergi mintak bantuan kat akak yang bertugas kat kaunter tapi aku tengok dia pun macam buat tak kisah so aku pun dengan muka selamba dan tengok line clear ke tidak terus aku keluar ikut lorong pas bulanan. Nasib aku baik sebab takda pengawal yang jaga so aku pun terus jalan dan berlari secepat mungkin untuk keluar dari stesen masjid jamek tu. Dalam hati aku dah mula saspens kalau-kalau ada pak guard perasan dari cctv terus kejar cari aku kan susah. Tapi alhamdulilah sampai aku di rumah masih tiada orang yang ikut dan tahan aku.
6.Siapa cakap jadi ejen senang? jadi ejen nombor ekor pun susah sebab asyik kena lari daripada polis

1 comment:

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)