Wednesday, January 21, 2009

TURNING POINT







Perkataan yang paling sesuai untuk hari ini adalah turning point atau nama lainnya bertukar arah. Ibarat dalam peperangan apabila sesuatu Plan A tidak berhasil maka Plan B akan digunapakai tetapi tetap dengan tujuan yang sama; MENANG.



Lepas je kelas BEL 260 aku,Umayr,Arif dan Bun terus berdesup pergi ke Laguna Merbok Stables untuk membuat survey samada mereka bersetuju untuk membuat joy ride sempena Law Fiesta. Malangnya ada dua halangan; kekurangan tenaga staf dan juga kuda diorang tu jenis yang race punya. Tak pasal2 bertimbun jek budak2 UiTM nanti kat UK dan akan kosongla kelas2 kuliah.Awalnya aku agak stun for a while sebelum Umayr mengeluarkan idea bernas dia untuk membuat tinjauan di Cinta Sayang Resort. En Ramesh sangat friendly dan dia kata no problem untuk buat cuma float(tempat untuk bawa kuda ke UiTM) sahaja yang xda tapi kuda memang ada(jenis equestrian-selamat untuk digunakan). So aku dan En Ramesh akan berusaha untuk dapatkan float tu sebelum 2o Februari. Tapi insyallah 70% keberhasilan tu dah ada la tinggal nak dapatkan float tu jek.



Then waktu AGM pre-Law club di DS. Aku masuk2 je terus diberitahu untuk handle bahagian Expo. Previously aku handle untuk bahagian sukan tetapi memandangkan ada kekosongan di bahagian Expo tu so aku pun ambik jela. Takkan dah dalam keadaan genting2 camtu nak tolak pulak kan. So agak unprepared la tadi time citer pasal expo tapi alhamdulilah still ada yang masih memberi sokongan untuk jadi AJK(thanx to Maisarah&geng, Efy&geng,Arif aka master&geng) So dah ada beberapa cadangan untuk expo ni koz bahagian expo ini secara terus-terang aku cakap sukar untuk mendapatkan profit yang tinggi tetapi tujuan aku cuma satu; this is Law Fiesta and is about our family(pre-lawrians).Untung x untung itu belakang kira yang penting all of us entertain dan satisfied dengan apa yang dijalankan. Instead bahagian expo ni pun x memerlukan banyak tenaga kerja, just kena make sure everything berjalan lancar la.



So till then meet again in the next blog =)

No comments:

Post a Comment

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)