Tuesday, July 17, 2012

LGH ( LAGU,GAMBAR, HIDUP)

Dah lebih sebulan blog ini tidak dikemaskini kerana penulis sedang menikmati waktu sabbatikalnya daripada kebobrokan isu semasa dan politik yang semakin melariskan akhbar-akhbar dan blog di Negara ini. Meskipun membuak-buak perasaan untuk memberi komen tentang satu dua perkara tetapi perasaan itu sengaja dipendam agar matlamat untuk berehat itu tercapai.

Semester kelima dah berakhir. Terlalu banyak perkara yang berlaku dan harus dicatatkan di sini walaupun keharusan itu ditangguhkan hari demi hari kerana aku masih belum bersedia untuk menulis. Menulis memerlukan masa dan ilham. Kedua-duanya perlu dikombinasikan dalam satu ruang yang tepat dan sesuai.

Terdapat tiga perkara besar yang menjadi perhatian semester ini.

A. MOOTING

Maka secara rasminya aku telah turun daripada medan pertelingkahan intelektual yang telah membentuk sebahagian besar hidup aku selama 2 tahun. Ucapan terima kasih tidak terhingga kepada coaches dan teman seangkatan mooters 2010-2012 yang telah bersama-sama mengharungi medan pertelingkahan ini.

Keputusan untuk mengundurkan diri ini bukanlah sesuatu perkara yang baru; cumanya kali ini aku benar-benar telah berundur daripada menjadi mooter mahupun student trainer untuk moot team. Jauh sekali untuk mencampuri urusan team admin moot club. Pengunduran ini adalah sesuatu yang perlu dilakukan untuk memastikan kesinambungan dan kelangsungan kelab moot UiTM. Bagiku inilah masa yang sesuai untuk mooters yang baru membentuk kelab moot mengikut cara mereka sendiri. Jika aku tidak berundur, maka keadaan akan menjadi bertakung (stagnant) dan aku punya keyakinan kepada mooters yang masih ada ketika ini untuk meneruskan perjuangan kelab Moot.Sama juga dengan senior-senior yang dulu; jika mereka tidak berundur mana mungkin aku boleh mendapat peluang untuk mewakili UiTM dan menggilap bakat 'iceman'.

Mohon maaf jika ada membuat kesilapan sepanjang 2 tahun berada di dalam kelab ini.Maaf jika ada perbuatan yang telah memusnahkan impian orang lain mahupun menyakiti perasaan orang lain. Setiap tindakan yang dilakukan oleh penulis tidaklah dilakukan tanpa motif dan tujuan. Aku berharap motif dan tujuan itu bersandarkan atas kebaikan dan kepentingan pasukan.

LAGU YANG SESUAI UNTUK DIBERIKAN KEPADA MOOTING

i. 21 GUNS

When it's time to live and let die

And you can't get another try

Something inside this heart has died...

LAGU YANG SESUAI UNTUK MOOTING BERIKAN KEPADA AKU

ii. SOMEONE LIKE YOU

Never mind I’ll find someone like you

I wish nothing but the best for you too

Don’t forget me I begged....


GAMBAR MOOTING SPECIAL EDITION ;)

Menangis gara-gara kalah di separuh akhir jessup 2011. Habis ego gua sebagai iceman =.=


JESSUP 2012



SUBJEK MOOTING . ZA v AZ (Zharif-Afiqah v Amirul-Zuraini)

LAWASIA 2011. Waktu yang sepatutnya tepat untuk aku berundur.


LAWASIA 2010: Pertandingan Moot yang kedua disertai dan satu-satunya pasukan UiTM yang berjaya ke final rounds.

Keadaan lepas habis kena 'belasah' dengan judges
First moot competition: MARITIME 2010. Menu sarapan sebelum pertandingan bermula: KEHIDUPAN MARITIM YANG MEMPUNYAI UNSUR-UNSUR KES -.-

dalam usaha untuk menjadi kurus seperti tiang tersebut xD


B. THE RELATIONSHIP

Sebenarnya berat nak tulis pasal benda ini tetapi dah jadi public dan pembaca blog pastinya sudah tahu status penulis dalam entri blog ‘Kiriman Untuk.’’

Dan entri kali ini menandakan pengakhiran hubungan tersebut.

Terlalu banyak yang berlaku dan mohon maaf kerana aku tidak mahu membicarakan lebih lanjut akan perkara ini. Apa yang berlaku adalah satu perkara yang tidak dapat dielakkan. Sudah tentu kedua-dua pihak punya versi cerita sendiri justeru aku tidak mahu mengulas lanjut akan hal ini. Apa yang berlaku telah pun berlaku. Bohong jika 33 bulan sebelum ini tidak ada perkara yang baik berlaku. Bohong juga jika tidak ada perkara buruk yang berlaku.

Apapun hidup perlu diteruskan dan terima kasih kepada kawan baik dan rakan sebilik yang sentiasa berada di sisi dalam menghadapi perkara ini.

LAGU YANG TEPAT UNTUK MENYIMPULKAN VERSI CERITA PENULIS DALAM PERKARA INI:

i. Kebahagiaan dalam Perpisahan

Mungkin magisnya sudah hilang

ii. Ada Apa Denganmu

Segala berubah

Dan kita terlupa

Dan kita terluka

iii. Menghapus jejakmu

Bukan tempat 'tuk hentikan langkahku

Sesudah semua berlalu

Biar hujan menghapus jejakmu


C.UNTITLED

Yang terakhir ini agak sedikit rumit. Rumit kerana ia melibatkan masa lalu dan datang setelah perkara kedua yang ditulis di dalam entri ini telah berakhir. Masa sekarang yang diberikan oleh Tuhan untuk aku melakukan perkara yang tepat buat pertama kali meskipun di penghujungnya ada kemungkinan ianya tidak akan berlaku seperti yang diharapkan.

Akan tetapi, harapan itu tidak boleh mengkhianati apa yang telah ditentukan oleh Tuhan. Garis rezeki dan jodoh telah ditetapkan dalam pertimbangan yang seadil-adilnya dan tidak punya tujuan lain selain memberi kebaikan kepada hamba-hambaNya. Tidak ada yang berlaku bertujuan untuk mengecewakan kita; semuanya termaktub mengikut kadar upaya dan kemampuan seseorang itu. Jika Tuhan mengkehendaki sesuatu, bererti Dia tahu bahawa hambaNya itu mampu menjalankan tanggungjawab tersebut. Terpulang kepada manusia untuk menafsirkannya sebagai satu hikmah atau kecelakaan.

LAGU YANG SESUAI UNTUK PERKARA INI

i. I won’t give up

And when you're needing your space

To do some navigating

I'll be here patiently waiting

To see what you find

..........

I don't wanna be someone who walks away so easily

I'm here to stay and make the difference that I can make

.......

And in the end, you are still my friend at least we did intend


ii. The scientist

I had to find you tell you I need you
Tell you I set you apart
..................
But tell me you love me, come back and haunt me
Oh and I rush to the start
.....................

Nobody said it was easy
Oh it's such a shame for us to part
No one ever said it would be so hard
I'm going back to the start


SEKARANG INI



Hidup diteruskan. Dengan perubahan yang telah mahupun yang tidak dijangkakan. Semuanya diserahkan kepada Yang Mengetahui untuk menguruskannya. Apa yang pasti perubahan kali ini akan mengubah hidup aku tiga ratus enam puluh darjah.

Dan yang pastinya, setiap perubahan itu akan cuba ditulis di dalam blog ini. Selain daripada menjadi kenangan dan bacaan di masa hadapan, barangkali ia juga dapat memberi kesan kepada para pembaca :)

LAGU YANG SESUAI UNTUK PENULIS KETIKA INI:

i. What doesn't kill you (stronger)

Doesn't mean I'm lonely when I'm alone

ii. Terhangat di Pasaran.

Err, lagu yang kedua ni tak tahu sesuai ke tak sebab silap haribulan dah terlampau hangat pun boleh jadi hangit xD

2 comments:

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)