Wednesday, June 6, 2012

Terima kasih

1. Saya mengucapkan terima kasih kepada mereka yang telah 'wish' hari lahir saya yang ke-22 melalui laman sosial facebook, lisan, telefon mahupun doa.

2. Pada kesempatan ini juga saya juga berdoa sempena ulangtahun ke-22 ini untuk 3 perkara:

Pertama, Agar diri sendiri menemui kebahagiaan dan konsisten dalam meneruskan anugerah yang Tuhan berikan yakni menulis

Kedua, berdoa agar mereka yang hidup di sekeliling saya, yang rapat meskipun selalu merasakan saya adalah manusia paling ''annoying'' dalam hidup mereka mendapat kebahagiaan dan menemukan erti kehidupan masing-masing.

Ketiga, agar negara dan masyarakat ini sentiasa dalam keadaan aman, selamat dan dilimpahi dengan kasih sayang Tuhan.

3. Walaupun pada hari ini tidak sempat untuk melihat fenomena zuhrah yang hanya akan muncul setiap 100 tahun tapi hujan pada pagi ini lebih bermakna kerana hujan rahmat telah membasuh kemarau yang mengontangkan fizikal mahupun mental.

4. Tak pasti samada usia 22 ini boleh dikategorikan sebagai muda atau tua kerana di dalam fikiran masih lagi bermain satu persoalan yang masih belum dapat dijawab dengan pasti:

Apa yang telah aku sumbangkan selama hidup di muka bumi ini?

5. 22 tahun. Masih panjang dan saya juga telah memutuskan untuk meneruskan hari-hari berikutnya dengan mempelajari keajaiban-keajaiban yang telah Tuhan Maha Penjaga sediakan dalam anugerah yang diberikan; tidak lain dan tidak bukan anugerah tersebut ialah menulis.

6. Barangkali anugerah itu juga menjadi sumbangan seorang manusia yang bernama mohammad zharif shafiq bin badrul hisam ini kepada dunia dan manusia yang lainnya.

Sekali lagi ucapan terima kasih atas ucapan selamat dan doa yang diberikan. Terima kasih juga kerana masih menjadi pembaca setia blog ini :)

1 comment:

  1. Bagus! Insya Allah..semoga segala impian anda dimakbulkan Allah SWT..

    teruskan perjuangan sebagai anak bangsa!

    ReplyDelete

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)