Sunday, June 10, 2012

Sabbatical




1.Maka bermula pada hari ini, saya mengambil keputusan untuk ''berehat'' atau kata lainnya sabbatical daripada berurusan dengan membincangkan isu-isu semasa yang punya kaitan dengan politik di dalam blog ini.

2. Keputusan ini bukanlah kerana tidak lagi punya minat untuk berdiskusi tentang isu-isu tersebut cumanya langkah memilih sabbatical itu lebih sesuai dan tepat pada masa kini.

3. Ini bukan kali pertama kerana first sabbatical saya dalam hal-hal begini ialah pada tahun 2007-2009. Saya kembali membincangkan isu-isu semasa politik setelah berlakunya pertukaran kerajaan negeri Perak tanpa pilihan raya pada tahun 2009.

4. Kali ini, untuk berapa lama saya akan ber'sabbatical' hanya Tuhan sahaja yang tahu. Benar walaupun saya tidak lagi peduli tentang politik buat masa kini tetapi politik sangat peduli tentang saya.

5. Atas sebab itu juga, saya yakin dan percaya politik tahu bila,di mana dan bagaimana untuk mencari saya apabila diperlukan. Though I don't need politics but politics needs me and it knows how, when and where to find me. As simple as that =)

6. Juga hendaklah dihindarkan daripada membuat sebarang kaitan tentang keputusan ini dengan apa yang sedang atau telah terjadi di negara ini apatah lagi dengan PRU yang bakal menjelang. Apa yang saya lakukan ini hanyalah mengikut apa yang dipersetujui dengan hati sendiri.

7. Bukan juga sabbatical ini akan berakhir apabila politik negara tercinta saya ini akan berubah. Bahkan saya sendiri tidak percaya ia akan berubah dengan dalam masa yang terdekat kerana sudah menjadi tabiat kita menggemari isu-isu peribadi manusia daripada buah fikiran dan idea manusia tersebut.

8. Bukan itu sahaja, takungan politik negara ini masih lagi mengumpulkan pegangan 'double standard' dan ketaksuban terhadap sesebuah parti atau seseorang itu masih menjadi trend politik di negara ini.

9. Saya doakan yang terbaik untuk mereka yang terus-menerus berkecimpung dalam isu politik ini. Janganlah terlalu ghairah untuk memburukkan orang lain kerana orang lain itu jika diperhatikan secara teliti adalah diri kita juga dalam 'level' yang berbeza dan yang lebih penting tidak ada manusia yang sempurna untuk layak dijadikan sebagai Perdana Menteri Malaysia.

10. Semoga berjumpa lagi. Salam.

p/s: kembali menukar link blog ini kepada pre-lawrian.blogspot.com. Nama itu sudah melekat sejak dahulu dan sukar untuk dibuang. Barangkali ia sesuai untuk dijadikan petanda kewujudan saya sebagai blogger di Malaysia ini :)

Bodoh politik is when you think that when one is not with you, one is against you- Anas Zubedy.

Bodoh politik ialah apabila sesuatu itu dilakukan atas nama agama,bangsa dan negara padahal ianya untuk kepentingan sendiri- Zharif Badrul.

2 comments:

  1. ayt ko mcm kurang sesuatu..

    "aku maksudkan ayat ini..
    "Bodoh politik ialah apabila sesuatu itu dilakukan atas nama agama,bangsa dan negara padahal ianya untuk kepentingan sendiri"

    ReplyDelete
    Replies
    1. klo cmni lg ok kot..


      "Bodoh politik ialah apabila sesuatu itu 'DICANANG' dilakukan atas nama agama,bangsa dan negara padahal ianya untuk kepentingan sendiri- "

      p/s: sekadar pandangan... :')

      Delete

hak berfikir dan bersuara anda akan dilindungi. Terima kasih :)